DIGITAL FORMS SP. Z O.O. SP. K – to kolejna z firm dla której opracowaliśmy propozycję praktyk CSR! To kolejna z firm, która zgłosiła się do naszego projektu „Przedsiębiorca Społecznie Odpowiedzialny” (PSO). W ramach PSO opracowaliśmy bezpłatnie indywidualne praktyki CSR oraz pomożemy w ich wdrożeniu. Niezwykle nas cieszy fakt, że kolejny przedsiębiorcy chcą uwzględniać w swoich działaniach społeczne i ekologiczne działania!
DIGITAL FORMS SP. Z O.O. SP. uczestnikiem programu PSO
Digital Forms to firma zajmująca się tworzeniem wysokiej jakości rozwiązań informatycznych dla firm oraz wprowadzaniem przedsiębiorstw do świata cyfrowej rzeczywistości.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Digital Forms.
Fundacji IPS – wsparcie dla polskich firm z sektora MŚP
Jesteśmy autorami programu „Przedsiębiorca Społecznie Odpowiedzialny”, w ramach którego zajmujemy się przygotowaniem praktyk CSR oraz udzielaniem wsparcia w zakresie wdrożenia praktyk społecznej odpowiedzialności biznesu w 25 polskich małych i średnich przedsiębiorstwach.
Zaproponowane przez nas praktyki zostały opracowane przez ekspertów Fundacji IPS, którzy przy tworzeniu dokumentu przekazanego firmie opierali się na:
- normie ISO 26 000,
- zdobytej wiedzy o prowadzonej działalności
- analizie obszarów CSR zgodnych strategią biznesową spółki,
- potrzebach lokalnych społeczności,
- możliwości współpracy i partnerstwa z organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi.
Wdrożenie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) do strategii biznesowej przedsiębiorstwa przynosi wiele korzyści nie tylko społeczeństwu i światu, ale oczywiście samej firmie. Korzyści dla przedsiębiorstwa związanych z prowadzeniem biznesu społecznie odpowiedzialnego jest wiele – więcej nt. korzyści znajdziecie we wpisie blogowym „CSR – korzyści dla firmy”.
Rekomendowane praktyki CSR dla Digital Forms
Digital Rozdział: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Zagadnienie: Tworzenie miejsc pracy i rozwijanie kompetencji
Rola przedsiębiorstw:
- Budowanie długotrwałych relacji ze społecznością lokalną.
- Wspieranie edukacji na wszystkich jej poziomach oraz angażowanie się w działania podnoszące dostępność oraz jakość edukacji.
- Przyczynianie się do rozwiązywania konkretnych problemów społecznych.
- Podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności lokalnej społeczności.
Powyższe cele można realizować poprzez następujące praktyki:
- Działalność edukacyjna w zakresie transformacji cyfrowej.
- Uruchomienie programu płatnych staży/praktyk dla studentów.
- Regularnie rozbudowywanie „bazy wiedzy” o transformacji cyfrowej na stronie internetowej digitalforms.io
Rozdział: Uczciwe praktyki operacyjne
Zagadnienie: Promowanie CSR w łańcuchu wartości
Rola przedsiębiorstw:
- Uwzględnianie kryteriów zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu w doborze kontrahentów.
- Edukacja kontrahentów i współpracowników w zakresie CSR.
- Promowanie patriotyzmu gospodarczego, m.in. poprzez włączanie lokalnych dostawców i kontrahentów do łańcucha wartości.
Powyższe cele można realizować poprzez następujące praktyki:
- Promocja wiedzy na temat CSR poprzez uwzględnienie na stronie internetowej informacji o CSR.
- Promowanie kooperacji z polskimi dostawcami produktów i usług.
Promocja wiedzy na temat CSR poprzez uwzględnienie na stronie internetowej informacji o CSR. Promowanie kooperacji z polskimi dostawcami produktów i usług.
Zagadnienie: Ochrona danych i prywatności konsumentów
Rola przedsiębiorstw:
- Ograniczenie ilości zbieranych danych konsumenckich do niezbędnego minimum.
- Zapewnienie poufności zbieranych danych.
- Uczciwy i transparentny proces zdobywania danych konsumentów przez przedsiębiorstwa.
- Tworzenie ścieżek możliwości usuwania danych na życzenie konsumenta.
- Zwiększenie świadomości na temat konieczności i sposobów ochrony wrażliwych danych osobowych.
Powyższe cele można realizować poprzez następujące praktyki:
- Stosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa w zakresie zbierania i przetwarzania danych osobowych.
- Uwzględnianie w projektowanych rozwiązaniach cyfrowych prostej ścieżki możliwości usunięcia danych osobowych oraz ograniczanie zbierania danych o użytkownikach do niezbędnego minimum.
Podsumowanie propozycji praktyk CSR
Wprowadzenie wybranych obszarów działań CSR do strategii biznesowej przyczyni się do budowy pozytywnego wizerunku oraz długoterminowej przewagi konkurencyjnej spółki Digital Forms.
Jesteśmy przekonani, że praktyki CSR, które przedstawiliśmy, przyniosą korzyści zarówno dla środowiska, społeczeństwa, jak i Digital Forms!
Projekt „Przedsiębiorca Społecznie Odpowiedzialny” realizujemy dzięki dofinansowaniu ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO.
Chciałbyś, aby nasi eksperci przygotowali dla Twojej firmy propozycję praktyk CSR?
Napisz do nas!
Sfinansowano ze środków @narodowyinstytutwolnosci w ramach #NOWEFIO @Komitet do spraw Pożytku Publicznego